måndag 1 oktober 2018

OK

Idag var dagen då vi skulle se om det blev en 
 Men först skulle vi åka bil igen. Denna gången fick morsan stanna hemma.
Herregud kan väl inte ha henne daltande i hasorna hela livet.

Ni må tro vi sov gott hade ju mycket mer plats att sova på än när morsan var med.
När vi kom fram fick vi åka roliga vagnen igen och det kom en annan "tant" med
en hund och "skrek" nä men gud så söta!! Måste vara det sötaste jag sett i hela mitt liv.
Tja det visste vi väl ;)
Vi var hos något som hette veterinär Carin och hon skulle kolla en massa.
Hon tog oss i turordning.
Vilma tyckte det var fruktansvärt orättvist att hon skulle vara först med allt.
Liksom räcker det inte an man var den som banade vägen för resten när vi föddes eller?
Hon skulle lyssna på hjärtat sa hon. Är väl klart jag har ett hjärta stort och varmt, fullt av kärlek. Tydligen slog det bra också.
Lite pip blev det 

men är ju stora nålar och sen fick man komma upp i babymattes 
trygga famn i gen och då var allt glömt.
Ett pluttelitet navelbråck hittade Carin på mig men det visste ju vi redan
och hon försäkrade att det var inget farligt alls... men det visste vi ju redan.

Sen var det Teddy`s tur. Mannen i familjen.
Skulle noga kolla så att vi hade rena öron men det vill jag lova
mamsen hade skämt öronen ur sig om vi haft skitiga öron.

Sen skulle det kännas på ryggen.

Men vad fxn ska du känna där för?
Nån matteuppgift tror jag för hon räknade ett,två
längre kunde hon nog inte.

men jag är ju man så jag piper inte

men mattes famn var skön efter åt.

Veterinären tyckte vi hade fina stabila benstommar och bra i lederna.
Fråga inte mig vad det betydde.
Rappakalja tyckte jag och hade inte tid med sånt trams .

Babymatte fick minsann hjälpa till att hålla i mig Nelly för jag ville
undersöka nya världen.

Blev jag stucken med nåt? Ingen aning vem har tid att känna efter?

Kunde syrran busa kan väl jag?
Flickorna spring i benen kallar babymatte oss.
Men finfina hjärtan har vi det sa minsann veterinären.

Förstår inte varför vi alla ska bli stuckna.
Räckte väl att Vilma blev det? Jag är ju faktiskt minst och borde slippa sånt men nej nej Tyra se det går inte.

Babymatte och veterinären var helt eniga att ALLA
skulle bli undersökta. SUCK!

Men ok i rumpan fick vi och hon tyckte vi var sååååå fina!
Vi tröttnade rätt snabbt på det där ställer och somnade i vagnen istället.
Så nu har vi alla pass ,ok stämpel är vaccinerade,chippade undersökta.
En A kull kallar babymatte och farmor oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 veckor och flyttdags

Då var dagen inne som jag inte väntat på. Helga gänget skulle flytta idag så idag blir det både veckokort och flytta hemifrån kort. ...