torsdag 9 augusti 2018

Dygn 69 och ÄNTLIGEN HÄR!

Väntan har varit lång och igår pratade jag med bästa veterinärkliniken i Älmhult.
Vi bestämde de skulle ringa tillbaka idag men se då var det på g.
Mio`s temp började gå ner igår och imorse hade den sjunkit lite till.
Det såg ut så här:
 Det grävdes ordentligt i lådan.


När det såg ut så här tänkte jag nu är det dags:

Men den lille rackaren kröp tillbaka in och värkarna "försvann".
Då blev det till att låta Mio komma upp och röra på sig lite vilket stimulerar värkarbetet. Jag bredde mig en smörgås men hon ville inte ha någon skinkbit vilket tydde på att det spände rejält. Tillbaka i valprummet hoppade hon upp i fåtöljen och ställde sig med tassarna mot bokhyllan så tyngdlagen fick hjälpa till.
Hon hade ont och skrek när den stora valpen äntligen kom kl 11,48
En fin svart tik på 362 g
har lite vitt på sina baktassar vilket försvinner när de växer på sig.

Mio tog sig an den lilla direkt
Den var pigg och letade tutte direkt.

Tog bara ca 20 min kl 12,11 bestämde sig nästa
valp för att komma. 
En fin brun kille på 335 g
puss på dig mamma.



pigg och matsugen direkt.
Mio pysslade med dem.

Efter 40 min kl 12,51 var det dags för nästa tik och nästa färg att göra entrè .
En röd tik på 286 g


Nu hade Mio mycket att stå i.
3 kraftiga fina valpar det var ju det veterinären såg på ultraljudet
MAT nu!

Tyckte mig känna en till.
och som en liten bonus kom det en svart söt liten tik till kl 13,54
Fast den legat och väntat på sin tur och var mindre.
Vågen visar fel när jag vägde om visade den 199 g
så var det en pigg tjej.
Mamma Mio tog hand om henne på bästa sätt.
Letade mat direkt

Nu ar Mio nöjd och la sig till rätta.

en härlig fyrklöver.


Mio är pigg ätit och skött magen.
Sköter om sina små på allra bästa sätt.
Nu hoppas vi att det fortsätter så här.
Det är länge sedan jag var ensam på en valpning men Gunilla fanns med mig i telefon hela tiden. Vi trodde vi hade planerat detta så bra med ledigheter och valpning. Allt borde ju varit klart för längesedan så Gunilla i lugn och ro kunde åka på semester i går. Bara inse att man inte kan planera allt ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 veckor och flyttdags

Då var dagen inne som jag inte väntat på. Helga gänget skulle flytta idag så idag blir det både veckokort och flytta hemifrån kort. ...