måndag 3 september 2018

ont

Det har varit ett jobbigt dygn för Mio. Igår kväll när jag som vanligt kände igenom henne märkte jag att hennes bakersta juver var hårda och röda.
Provade att lägga till valpisarna men de kunde inte få grepp om tutten.
Mio hade ont och ömmade. Jag fick mjölka ur henne för hand flera gånger.
La varma handdukar för att mjuka upp . Led med henne. Men finaste snällaste Mio trots att hon hade så ont och verkligen inte ville, så lät hon mig fortsätta.
Sent igår kväll så gjordes ett nytt försök med valparna. Jag höll för framtuttarna så det som erbjöds var de stora där bak. Trots att valptrampen gjorde ont sa Mio inte ett pip , jag satt med henne berömde ,kelade allt för att få henne att slappna av och äntligen släppte mjölken.



Inatt har hon själv hoppat i och diat så i morse var juvren mjuka igen.
Har dragit ner på hennes mat och idag fick de små uppblött torrfoder.
Behöver jag ens skriva hur gott de tyckte det  var?



Vissa mer hungriga än andra.




Kullens matvrak.
Mio ligger utanför och väntar på mitt varsågod innan
hon får hoppa in och slicka resterna.

Då vill gänget ha efterrätt.


Fulla av mat innan Mio tvättat rent.
snusa mammas öra.



Beslutat att avvänja dem "helt" nu. Mio bestämmer själv om hon vill dia såklart. Men Mio har blivit så tunn och vågar inte öka på mer mat pga av mjölkstockning så ska försöka sina henne istället med mindre mat.
Idag fick hon följa mer på promenad med och det gillade hon. Brått in till valparna när vi kom hem.
Tänk vad glad man kan vara i sin hund. Mio är en på miljonen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

8 veckor och flyttdags

Då var dagen inne som jag inte väntat på. Helga gänget skulle flytta idag så idag blir det både veckokort och flytta hemifrån kort. ...